среда, 10 декабря 2014 г.


Виховний захід "Змагання правознавців"




      Мета. Збагати і закріпити знання учнів з основ правознавства, сприяти формуванню правової свідомості підлітків, вдосконалювати вміння логічно мислити, аргументовано висловлювати свою думку; виховувати доброзичливість, лю­дяність, тактовність і відповідальність.
Добрий день, дорогі друзі! Я рада вітати всіх, хто зібрався в цьому залі, та юних правознавців.  Сьогодні на нашій сцені виступа­ють ті, хто через декілька років, можливо, стане на варті за­кону. Майбутні юристи, судді - прокуро­ри та адвокати.
Та просто законослухняні грома­дяни. Тому зараз на сцену я запрошую першу ко­манду правознавців "Факти і коментарі".
Запрошую другу команду пра­вознавців "Ліга закону".
(Звучить музика, команди займають свої місця).
Як на кожному конкурсі, ваші знання оцінюватиме компетентне журі.
Наш конкурс розпочнеться з брейн-рингу: на обмірковування і об­говорення кожного запитання командам дається одна хвилина, відповідатиме та команда, яка пер­шою подасть звуковий сигнал. За кожну пра­вильну відповідь команда отримує 1 бал.
1.     Як називають Основний закон держави? (Конституція)
2.     Як називаються певні правила соціальної поведінки людини, які сформувалися в суспільстві, їх порушення приводить до морального осуду? (Мораль)
3.     Назвіть авторів Гімну України. (Сл. П. Чубинського, муз. М. Вербицького)
4.     До якого віку особа вважається дитиною? (18 років)
5.     Здатність особи мати права від народження. (Правоздатність)
6.     На скільки гілок поділяється влада в Україні? Назвіть їх. (Законодавча, виконавча, судова )
7.     Система загальнообов'язкових норм, правил поведінки, що встановлюються і підтримуються державою та регулюють важливі суспільні відносини. (Право)
8.     Можливість особи своїми діями набувати прав та обов'язків, самостійно нести юридичну відповідальність.(Дієздатність)
9.     Чи може жінка і за яких умов стати Президентом України? (Так, може, якщо її оберуть. Вимоги до кандидатів на посаду Президента: проживати в Україні не менше 10 років, володіти державною мовою, мати вік не менше 35 років, бути дієздатною)
10.                        Що є посвідчення громадянства? (Паспорт)
11.                       Особа, яка надає правову допомогу і виступає захисником під час судового процесу. (Адвокат)
12.                        Хто із подружжя відповідно до законодавства повинен бути на чолі сім'ї?  (Рівні)
Проведений брейн-ринг дає мож­ливість упевнитись у тому, що ваші знання гли­бокі й змістовні, компетентне журі зараз оголо­сить оцінки, які отримали команди в першому конкурсі.
(Слово має журі).
Наступний конкурс має назву «Конкретна ситуація». За кожну правильну відповідь команди отримають по 2 бали.
№ 1. Громадянин в автобусі витягнув гаманець з кишені жінки. До якого виду відповідальності його притягнуть? (кримінальна)
№ 2. Особа відмовляється платити по кредиту. До якого виду відповідальності її притягнуть? (Матеріальна)
№ 3. Робітник без поважної причини не з’явився на роботу. До якого виду відповідальності його притягнуть? (дисциплінарна)
№ 4. Громадянин перейшов вулицю на червоний сигнал світлофора. До якого виду відповідальності його притягнуть? (адміністративна)
Другий тур показав, що ви добре орієнтуєтеся в юридичних задачах.
(Слово має журі).
Третій конкурс має назву «Чи пам’ятаємо ми казки?». Умови конкурсу наступні: кожній команді буде запропоновано уривки з казок в яких були порушенні закони або права героїв. На обдумування дається 1 хвилина за кожну правильну відповідь 1 бал.
1. Казка Г-Х. Андерсена «Дюймовочка». Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?
а)   Шахрайство;
б)   вбивство;
в)   викрадення;
г)   розбій.
2. Казка О. Толстого «Золотий ключик або Пригоди Буратіно». Які персонажі займалися у казці шахрай­ством?
а)   Пудель Артемон і тато Карло;
б)   Буратіно і Мальвіна;
в)   кіт Базиліо і лисиця Аліса.
3. Мультфільм «Ну, постривай!». Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись навздогін за Зайцем?
а)   Так;
б)   ні;
в)   у нього не було іншого виходу...
4. Як називалася країна, в яку шахраї водили Бу­ратіно?
а) Країна Бовдурів;
б) Країна Дурнів;
в) Країна Оз.
Наступний конкурс - «Домашнє завдання». Кожній команді було запропоновано тимчасово стати працівником міліції та перекласти звичайні шкільні терміни на кримінальний жаргон. Подивимося як вони справилися із завданням. Конкурс оцінюється в 10 балів максимум за кожне «домашнє завдання». Капітани на сцену.
1. Щоденник – книга скарг та пропозицій
2. Хлопці на перерві — невловимі месники.
3. Учитель із журналом - людина із рушницею.
4. Учительська - авторитети в законі.
5. Їдальня – багато хочеш – мало отримаєш
6.   Кінець навчального року — відміна кріпосного права.
7. Учитель сердиться - Фантомас розбушувався.
8.   Учитель у директора - кавказька полонянка.
9. Учень у директора - місце зустрічі змінити не можна.
10.Чергові по школі - пірати XXI століття.
11.Двійка у щоденнику - засада зненацька.
12.Відмінники в класі - мертві душі.
13.Учитель з учнями - Алі-Баба і 40 розбійників.
14.Фізика – це та сама хімія тільки в іншому кабінеті.


15.Класний керівник - приборкувач тигрів.
16.Дзвінок на урок - бухенвальдський набат.
17.Підказка на уроці - подвиг розвідника.
18.Двійка за підказку - горе від розуму.
19.Півкласу двійок - ти не сирота.
20.Шкільне життя – війна та мир
21.Відповідь біля дошки на уроці історії – прямий репортаж з зашморгом на шиї.
22.Контрольна – не май 100 гривень, а май 100 друзів
23. Учениці на уроці – спячі красуні
24. Географічна карта – таємниця двох океанів
25. Навчальний рік – ходіння по мукам
26. Урок фізики – 45 хвилин на бочці з порохом
27. Прихід вчителя на урок – встати суд іде


Журі оцінює четвертий конкурс і підводить підсумки всього заходу.
Вручення призів.

2 комментария :