четверг, 8 января 2015 г.


Брейн-ринг з тем: «Пізня Римська імперія» та «Слов’яни та їхні сусіди». 6 клас.
Мета. Оцінити навчальні досягнення учнів за результатами вивчення тем шляхом
проведення гри «Брейн-ринг», підвищити пізнавальну активність шестикласників у вивченні історії стародавнього світу.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої  
знання з тем «Пізня Римська імперія» та «Давні слов'яни та їхні сусіди»; оцінити рівень власних начальних досягнень  із даних тем; звернути увагу на ті питання, що були недо­статньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над за­вданнями різних рівнів складності.

Гра «Брейн-ринг».
Раунд 1
1.     Яка подія відбулася в Римській імперії в 313 р.?
2.     Дайте загальну назву наведеним іменам:
     Септимій Север, Каракалла, Макрін.
3.     Чим колони відрізнялися від рабів?
4.     Про кого йдеться в наведеному уривку? Яку роль відіграла ця особистість в історії Риму?
Король вестготів.У401 р. він напав на Італію. Використовую­чи боротьбу східного і Західного дворів Римської імперії, доміг­ся послаблення обох держав. Захопив Галлію та знову напав на Італію. У серпні 410 р., взяв Рим і піддав його жорстокому руйнуванню.

Раунд 2
1.     Яка подія відбулася в Римській імперії в 395 р. н. е.?
2.     Які події у всесвітній історії дістали назву Велике переселення народів?
3.     Чим домінат відрізняється від принципату?
4.     Про кого йдеться в наведеному уривку? Які наслідки для Риму мав його вчинок?
У травні 305 р. н. е. імператор, згідно з даною обіцянкою, склав із себе імператорську владу. Зречення відбувалося в уро­чистій обстановці в присутності війська і маси народу в трьох милях від міста Нікомедії. Імператор вирушив у рідні Салони, де провів решту свого життя в чудовому палаці, займаючись розведенням квітів і овочів.

Раунд З
1.     Яка подія відбулася в Римській імперії в 455 р.?
2.     Назвіть столицю Східної Римської імперії. Чому вона так на­зивалася?
3.     Що спільного було в політиці Діоклетіана і Константина?
4.     Про кого йдеться в наведеному уривку? Яку роль він відіграв у давній історії?
Об'єднавши під своєю владою всі частини Гунського ханства, він підкорив своєму впливу правий берег Дунаю, наміряючись надалі поширити свою владу на Балканський півострів і Фра­кію, аж до Константинополя. У 451 р. на Каталаунських по­лях він зазнав поразки й відступив за Рейн. 452 р. розпочав нову спробу завоювання Італії, що також закінчилася невдало. У 453 р. вождь гунів помер.
Раунд 4
1.     Яка подія відбулася в Римській імперії в 394 р. н. е.?
2.     Дайте загальну назву наведеним поняттям:
держава вестготів; держава бургундів; держава франків; дер­жава аламанів; держава остготів; держава вандалів.
3.     У чому виявився взаємовплив римлян і племен, що сусідили з ними?
4.     Про кого йдеться в наведеному уривку? Які визначні події в історії Риму пов'язані з іменем цієї людини?
Цей імператор був сином римського воєначальника, іллірійця за походженням. Легенда говорить, що напередодні вирішальної битви зі своїм суперником у боротьбі за престол Максенцієм він побачив сон, у якому Христос явився йому і звелів написати на щитах його війська грецькі літери ХР — перші літери свого імені. Наступного дня він побачив у небі хрест, що закриває сонце, і напис: «Цим знаком переможеш», і у вирішальній битві він переміг Максенція і припинив пере­слідування християн.

Раунд 5
1.     Яка подія відбулася в Римській імперії в 4 76 р.?
2.     Під якою назвою вперше згадуються слов'яни в писемних дже­релах?
3.     Яке питання було основним на першому Вселенському собо­рі?
4.     На початку V ст. Рим уже не мав великого стратегічного значення. Чому ж узяття Риму варварами було сприйняте як ка­тастрофа не тільки римлянами, але й багатьма представниками інших народів?

Раунд 6
1.     Яка подія відбулася в Римській імперії в 410 р.?
2.     Поясніть походження слова «вандалізм».
3.     Коли відбувся розкол християнства і в чому він виявився?
4.     Про які події історії України писав Євген Маланюк:
«Із колоніальних осередків при дельтах наших річок і на чорноморськім побережжі антична грецька цивілізація пішла водними шляхами на північ, і, як по жилах, розходилася по цілій землі». Як  ви розумієте ці слова історика?

Учитель підбиває підсумки гри.



Комментариев нет :

Отправить комментарий